picnic.jpg

Kahvilaketju Picnic on valinnut taustamusiikkitoimittajakseen kotimaisen Mediaconen. Mediacone-musiikkijärjestelmä on käytössä jo useassa Picnicin toimipisteessä pääkaupunkiseudulla ja se on määrä tuoda vaiheittain lähes kaikkiin Picnicin kivijalkakahviloihin ympäri Suomen. Mediacone huolehtii myös Picnicien äänentoistoista.

Brändin mukainen taustamusiikki on osa Picnicin konseptiuudistusta.

”Tämä on erinomainen ratkaisu meille ketjuna: soittolistat ovat kattavia ja päivittyvät säännöllisesti. Lisäksi saamme haluamamme musiikkityylit eri kellonaikoihin ajastettuina automaattisesti", toteaa Picnicin markkinointipäällikkö Solja Suutarinen.

Mediacone eroaa muista markkinoilla olevista taustamusiikin toimittajista siinä, että se on yhdistelmä asiantuntijapalvelua ja tekoälyä. Mediacone ei tarjoa valmiita soittolistoja, vaan musiikkityyli brändätään aina yrityksen kuuloiseksi. Musiikin jakelussa Mediacone hyödyntää omaa, Suomessa patentoimaansa Smart Ambient Audio Distribution -teknologiaansa. Sen ansiosta soittolistat päivittyvät automaattisesti, brändätyn tyylin mukaisesti.

Musiikin tulisi olla yhtä kiinteä osa brändiä kuin visuaalinen ilme

”Picnic on loistava esimerkki siitä, että Suomessakin aletaan pikkuhiljaa heräämään musiikin merkitykseen osana konseptia. Musiikilla todella iso vaikutus paitsi asiakkaiden viihtyvyyteen, myös myyntiin. Musiikin tulisi olla yhtä kiinteä osa yrityksen brändiä kuin visuaalinen ilme”, toteaa Mediacone-palvelun myynnistä ja markkinoinnista vastaava Sanna Suonpää.

Mediacone-musiikin jakelujärjestelmää hyödyntää tällä hetkellä jo noin 200 suomalaista yritystä. Palvelu tähtää vahvasti kansainvälisille markkinoille. Mediacone-palvelun taustalla on yritys nimeltään Pinesker Media Company, jonka palveluihin kuuluvat taustamusiikki- ja diginäyttöpalvelut sekä videotuotannot ja äänimainonta.

Lisätiedot:

www.mediacone.fi
Sanna Suonpää
Puhelin: 050 3000 389
Sähköposti: sanna@pinesker.com