Tavoitatko henkilöstösi? Hukkuuko viestisi monikanavaisen viestinnän kakofoniaan?

Työntekijöiden iso ikäjakauma tuo mukanaan erilaisia medioiden käyttötottumuksia – samoin erilaiset työtehtävät ja työntekotavat. Läppärin näytöllä ja kännykän ruudulla viestisi kilpailee huomiosta monen muun sisällön kanssa. – Kuinka varmistaa, että sisäisen tiedonkulun kannalta tärkeät asiat tulevat varmasti noteeratuiksi ja miten viestiä tavalla, joka vahvistaa myös henkilöstösi yhteenkuuluvuudentunnetta?

Diginäyttöviestintä kasvaa räjähdysmäistä vauhtia. Sen funktio myynnin edistäjänä on oivallettu, mutta sisäisessä viestinnässä sitä ei vielä juurikaan hyödynnetä. Diginäyttöviestinnän mahdollisuudet ovat kuitenkin lähes rajattomat.

DIGINÄYTTÖ JA INTRANET – TÄYDELLINEN PARI!

Diginäyttö on erinomainen sisäisen viestinnän kanava ja intranet-viestinnän aisapari - huomioarvoltaan suuri lisämedia. Diginäyttöviestintä tukee luontaisesti intranetin käytön nousevia trendejä: visuaalisuutta, videoiden katselua, tunnelmien jakamista ja osallistamista (Intranet-palvelut Suomessa 2006).

Vaikka osa työntekijöistä tekisikin etätyötä tai työskentelisi pääosin päätoimipisteiden ulkopuolella, suurin osa henkilöstöstä käy kuitenkin säännöllisesti toimipisteellään. Oikein asemoidut diginäytöt tavoittavat kiireisen työntekijäsi erilaisissa odotustilanteissa: tauko- ja lounastiloissa ja hissien edustoilla – tai ohikulkupaikoissa. Median ehdoilla ja sen mahdollisuudet ymmärtäen tuotettu diginäyttösisältö myös huomataan.

NÄIN HYÖDYNNÄT DIGINÄYTTÖJÄ

Diginäyttöviestinnän mahdollisuudet ovat lähes rajattomat. Sisäisessä viestinnässä voit hyödyntää sitä mm. seuraavilla tavoilla:

1. TYÖNTEKIJÖIDEN MOTIVOINTI JA ME-HENGEN NOSTATUS
Diginäytöt tarjoavat mahdollisuuden erilaisten saavutusten nostatukselle tai vaikka uusien työntekijöiden esittelylle. Voit nostaa näyttösisällöiksi esimerkiksi tiimien tai jopa yksittäisten työntekijöiden saavutuksia tai yrityksesi tuotekehityksen läpimurtoja. 

2. OSALLISTAMINEN
Diginäyttöviestintä tarjoaa loistavat puitteet henkilöstön osallistamiseen. Jotta kanavasi olisi aidosti kaikkien kanava, kannattaa henkilöstöä houkutella myös sisällöntuottajiksi. Miltä kuulostaisivat esimerkiksi henkilöstön itsensä tekemät, Youtube-kulttuurista tutut ”minun päiväni” -tyyppiset videoclipit? Näytön voi myös halutessaan jakaa muutamaan eri osioon, jolloin yksi osa voitaisiin varata henkilökunnan työhön liittyvien some-päivitysten jakamiseen: päivän annoskuvat lounasravintoloista tai tunnelmapostaukset: ”J Mahtava fiilis, tein juuri 10 000 kaupat!”

3. TYÖHYVINVOINTI JA JAKSAMINEN
Kerro työntekijöillesi erilaisista harrastusmahdollisuuksista, yhteisistä illanvietoista tai järjestä näyttöjen kautta vaikka ohjattu taukojumppa!

4. MUISTUTTAMINEN
”Muistathan ilmoittaa xx mennessä, kuinka monelle asiakkaallesi annat joululahjoja.” ”Loma-aika lähestyy! Muista jättää talviloma-anomuksesi viimeistään ensi perjantaina.” Diginäyttö toimii loistavasti viimehetken muistuttajana.

5. YRITYS- JA TOIMIALAKOHTAINEN TIEDOTUS
Uusien tuotteiden lanseeraukset, yrityksesi toimialaan liittyvät lainsäädännölliset linjaukset, yhteistyökumppanisi muutto uusiin tiloihin. Nosta diginäytöllä esiin esimerkiksi toimialaanne liittyviä uutisia. Osa henkilöstöstäsi on varmasti ajan tasalla kaikesta, mitä alallasi tapahtuu, mutta eivät kaikki. Diginäytöllä viestit nopeasti keskeiset, henkilökunnan asiantuntijuuden kannalta oleelliset asiat.

Koska media on vasta lähtöpiste, autamme sinua siihen liittyvän sisällön suunnittelussa ja tuotannossa. Saat yrityksemme kautta myös tarvittavat tekniset ratkaisut. Pinesker Media Company, on digitaaliseen asiakastilamarkkinointiin erikoistunut yritys. Päätuotteemme on Mediacone: asiakastilamarkkinoinnin kokonaispalvelu.

Lue myös:
Tulosta tuottava asiakaspalvelu imitoi verkkokauppojen logiikkaa

Kirjoittaja:

Sanna Suonpää
Markkinointi- ja myyntijohtaja, Pinesker Media Company/Mediacone